Her finner du oss:

OM BARNEHAGEN

Kongsvegen barnehage er en privat barnehage, eid av Prima Holding Trondheim AS, og vi åpnet 30. oktober 2006. Navnet Kongsvegen Barnehage kommer av navnet på vegen vi ligger i. Vi har plass til 62 barn fordelt på tre avdelinger. En småbarnsavdeling, og to storbarnsavdelinger. Den ene storbarnsavdelingen vår fungerer som aldersblandet avdeling ved behov.

Barnehagen har en flott beliggenhet ved parkeringsplassen til Saupstad Skistadion. Det er et meget godt utgangspunkt for tur, og unike muligheter for varierte naturopplevelser. Skogen og marka i nærmiljøet er vår turplass nummer en, den byr på spennende og varierte muligheter for barna. Gjennom vår satsning på friluftsliv og idrett, tilbyr vi en variert og aktiv hverdag ute og
inne.

Uteområdet til barnehagen er stort, og har variert natur med både asfalt, gress og skog. Der har vi blant annet sykkelsti rundt hele barnehagen, og en populær klatrevegg utendørs. Vi har også en flott grillhytte som vi bruker gjennom hele året til både måltider og lek. I tillegg har vi et ekstra inngjerdet uteområde som har fått navnet “bingen”. Det er et fint skogsområde med kupert terreng, og gode ake muligheter på vinteren. Det er en stor gapahuk på området innredet med sitteplasser, og bålpanne som brukes flittig.

Avdelingene våre samarbeider tett og godt om barnehagens barn, og våre fysiske rom. Vi benytter hverandres rom på tvers av avdelingene i forbindelse med ulike aktiviteter. Dette bidrar til at personalet blir godt kjent med alle barna i barnehagen. Aktive barn har behov for et sunt og variert kosthold. Vi tilbyr alle måltider i barnehagen.